|
|
ישראל (חדש) (3)
|
|
קהל יעד: תיכון,
תאריך: 1990 שפה: עברית
|
קהל יעד: תיכון,
תאריך: דצמבר, 2008 שפה: עברית
|
|
פעולת שיקום נחל כיצירת אמנות
מחברים:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית. צוות אזרחות
,
ענת בסר
מילות המפתח: זיהום נחלים ונהרות, אמנות, אקולוגיה, זכאי, שי
הטקסט עוסק בפרויקט "נחל בטון" (1999 - 2002), במסגרתו יזמה האמנית שי זכאי את שיקומו של נחל עציונה. מטרת הפרויקט, בנוסף לשיקום, היתה להעלות את המודעות החברתית לסוגיות אקולוגיות. הטקסט מתאר את הפרויקט, מעלה שאלה על טשטוש הגבולות בין אמנות לבין פעולת מחאה, ומציג תקדימים לפעולה אמנותית מסוג זה בארץ ובעולם. /למידע מלא...
|
קהל יעד: תיכון,
תאריך: 2007 שפה: עברית
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון,
תאריך: 2007 שפה: עברית
|
קהל יעד: יסודי,
חטיבה תאריך: 2009 שפה: עברית
|
|
ללא כותרת
:
נלי אגסי
מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, ללא כותרת, מתוך "היעדר קודם להוויה", טכניקה מעורבת, 2002. יצירה זו היא עבודת רקמה הנראית באמצעו של תהליך העשייה - המחט נעוצה בבד, החוט משתלשל, והבד העודף לא הוסר. על הבד רקומה דמות נשית. הן הדמות והן השימוש בטכניקת הרקמה מעמידות במרכז הבמה סוגיות הנוגעות לדמות האישה. /למידע מלא...
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון,
שפה: עברית
|
|
Unstitching the Light (לפרום את האור)
:
נלי אגסי
מילות המפתח: מעמד האישה, אמנות, נשים
נלי אגסי, מתוך המיצג Unstitching the Light (לפרום את האור), Heidelberger Kunstverein, היילדברג, 2000. בתמונה זו, מתוך המיצג "לפרום את האור", נראית האמנית נלי אגסי כשהיא עומדת על שולחן ערוך לסעודה, לבושה בשמלה לבנה, ואל אזור בית החזה שלה מחוברות תשע רצועות בד הקשורות בקצותיהן לאבנים. גופה נוטה מעט קדימה, כיוון שאורכן של הרצועות מונע ממנו להתיישר. הבד הרך נתון לשליטת האבנים הכבדות ומגביל את תנועתה. אפשר לפרש זאת כייצוג סמלי של הגבולות שהחברה שמה לנשים. /למידע מלא...
|
קהל יעד: חטיבה,
תיכון,
שפה: עברית
|
|